A matematikai kompetenciamérés egy országos felmérés, amely azt vizsgálja, hogy a diákok mennyire tudják alkalmazni matematikai ismereteiket a mindennapi életben és különböző problémák megoldásában.

A kompetenciamérés főbb jellemzői:
- A tanulók alkalmazásképes tudását méri
- Nem pusztán a tananyag ismeretét vizsgálja, hanem azt, hogy a diákok mennyire tudják használni a matematikai eszköztudásukat a mindennapi életben és más tantárgyakban.
- Az oktatás fejlesztését segíti
- Az eredmények alapján az iskolák, pedagógusok és oktatáspolitikai döntéshozók képet kapnak a diákok erősségeiről és fejlesztendő területeiről, így hatékonyabban alakíthatják a tanítási módszereket.
- A tanulók fejlődését követi nyomon
- Az ismétlődő mérések lehetőséget adnak arra, hogy az egyéni és országos szintű fejlődési tendenciákat figyelemmel kísérjék, és szükség esetén beavatkozásokat tervezzenek a matematikaoktatás javítása érdekében.
Miben különbözik egy hagyományos dolgozattól?
- Nem a megtanult képletek és számítások ismeretét méri, hanem azt, hogy a tanulók hogyan tudják alkalmazni a matematikát valós helyzetekben.
- Nincsenek konkrét tananyagrészekhez kötött feladatok, hanem életszerű problémákon keresztül vizsgálják a logikus gondolkodást.
- Az országos szintű összehasonlítás lehetővé teszi az iskolák és diákok fejlődésének nyomon követését.
Ezért a kompetenciamérés nemcsak a diákok teljesítményének értékelésére, hanem a teljes oktatási rendszer fejlesztésére is szolgál.
A XIV. kerületi Hunyadi Általános Iskola azzal fenyegeti a gyerekeket, hogy a mérés osztályozva lesz és 200%-os jegyként számít be az évvégi osztályzatba. Valóban így van ez országosan, vagy az iskola önszorgalmúlag találta ezt ki.?